De laatste maand - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Denise Verduin - WaarBenJij.nu De laatste maand - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Denise Verduin - WaarBenJij.nu

De laatste maand

Blijf op de hoogte en volg Denise

04 Februari 2014 | Zuid-Afrika, South Africa

Op donderdag was het echt super heet en dat kon natuurlijk ook niet goed gaan. Om 6 uur begon het al te onweren maar dit was nog niet zo ernstig. In de avond zat ik nog even met Emiel en Nadine buiten om proberen wat af te koelen. Rond 8 uur was het heel erg aan het flitsen in de verte. Om half 12 ging ik proberen te slapen maar het werd al snel duidelijk dat dit niet ging lukken. Het was echt te bizar voor woorden en zei die dag daarna dan ook tegen pap en mam dat ik blij was dat ik nog leefde! Het bleef maar flitsen en donderen. Na de flits kwam gelijk de knal en het geluid was echt hart! Ik ben altijd al bang voor onweer maar ik denk na deze keer dat ik in NL niet meer bang hoef te zijn. Gelukkig wilde Marloes wel bij me komen liggen. Na drie uur was het dan eindelijk opgehouden maar mijn angst zat zo diep dat ik geen oog meer dicht heb gedaan deze nacht. Vrijdag kwamen we er achter dat wij geen stroom hadden en gelukkig was dit zaterdag nog niet gemaakt! Echt vreselijk balen dus! Geen eten en niets kouds te drinken, terwijl het vreselijk heet was! En tot onze blijdschap hadden we ook nog eens een flink zwembad in ons huis omdat de vriezer totaal leeg liep.
Later hoorde wij dat het de ergste onweersbui was sinds 10 jaar, en ja dat zegt nogal wat! Het bleek dat het stroom het niet deed, omdat het onweer was ingeslagen in een elektriciteitskabel. De kabel knapte waardoor er brand ontstond, best wel heel erg eng dus. Maar eind goed al goed, we leven nog!
Vrijdag zijn Wilma, Marloes en ik naar een ander project geweest. Dit is een project die al een aantal jaar bestaat maar die graag samen wil werken met Be More en graag vrijwilligers wil inzetten. Dit project is voor mensen met een beperking. Het was een geweldig project om te zien en de mensen waren super enthousiast. Ze waren zo blij ons te zien en wilden alles laten zien en alles met ons doen. En uiteindelijk hebben wij doorgegeven dat we het een geschikt project vinden om mee samen te werken (want hier gingen we dus naar kijken). Be More gaat vanaf nu, als het goed is, met dit project samen werken.
In de avond kwam Marlies van The Farm naar ons toe om een weekendje bij ons te logeren, dit was heel gezellig!
Zaterdag zat het weer niet echt mee dus zijn Charlotte, Charlotte en ik in de ochtend naar de Victoria Street Market geweest. Dit is een kleine markt met verschillende winkeltjes. In ieder winkeltje verkopen ze hetzelfde maar het was fijn om even van het project te zijn!
Zondag zijn we heerlijk naar het strand geweest waar iedereen zich lekker heeft laten verbranden.
Het weekend daarop zijn wij op zaterdag naar Ushaka geweest en hebben wij weer heerlijk genoten van het zonnetje. Op zondag zijn Marloes en ik naar Gallaria geweest (winkelcentrum) en zijn we lekker uit eten geweest.
Het einde is nu echt in zicht, nog 2,5 week en tussendoor ook nog even naar Kaapstad. Ik leef echt naar het einde toe en kan stiekem niet meer wachten om naar huis te gaan en iedereen weer te zien.

  • 04 Februari 2014 - 19:36

    Stefanie:

    Die Denise,
    Ik blij dat ik daar niet ben, als ik bij je was hadden we samen 'onder' het bed gekropen denk ik haha!
    Lieverd, geniet nog van de laatste weekjes, want je gaat Afrika uiteindelijk ook vreselijk missen!
    nog 18 nachtjes!!

    Ik mis je, dikke dikke knuffel!

  • 04 Februari 2014 - 19:39

    Sandra:

    Hoi Denise,
    Het blijft leuk om te lezen wat je daar allemaal doet, maar kan me ook voorstellen dat je lekker naar huis wilt. Blijf nog even genieten want zoiets moois zal niet zo heel snel nog een keer je pas kruisen denk ik. Tot snel!

  • 04 Februari 2014 - 19:46

    Mama:

    Hee Denise,
    Kan me voorstellen dat je doodsbang was voor het onweer. Heb je van mij denk ik. Zou ook doodsbang zijn. Fijn dat je in Nederland niet meer bang zult zijn, kan je mij voortaan gerust stellen. Ook leuk dat jullie weer een ander project bezocht hebben, is eens wat anders.
    Enneh, nog 18 nachtjes, dan ben je weer lekker bij ons. We kunnen bijna niet meer wachten,
    Geniet tot dan van je Afrikaanse avontuur.
    Hele dikke hug van mama.

  • 04 Februari 2014 - 20:07

    Joke:

    Hai Denise.
    Ik weet hoe bang je voor onweer bent dus zie t al helemaal voor me! Was t erger dan toen in Frankrijk? ;-)
    Nog 2 1/2 week... Nog even genieten in Kaapstad en dan ben je al weer thuis! Heel veel plezier nog en tot gauw.
    Dikke knuffel van ons.

  • 04 Februari 2014 - 20:10

    Niels:

    Ahhh!

    Heus leuk die foto van jou en Amashle!

    Ik kijk er oook heeeeel erg naaar uit!!
    25.470 minuten left!

    Dikke kus en knuffel

  • 04 Februari 2014 - 20:13

    Claudia:

    Jeetje Denise, wat vliegt de tijd! Leuk om je verhalen elke keer weer te lezen.
    Geniet nog maar even van de laatste weekjes. Geweldige ervaring zeg!

  • 04 Februari 2014 - 20:18

    Esther:

    Hey meid.

    Aah gatsiee die onweer!! Zou ook 7 kleuren
    Borrelnoten :p hah. Niks voor mij ook onweer.
    Helaas als tegenslag je stroom..
    Geniet er nog lekker van.
    Tot Snel! Xxx

  • 04 Februari 2014 - 21:21

    Marijke:

    Hey nichtje,

    Wat een spanning, zeker als je al geen held bent in het onweer...
    Geniet nog van de laatste weken en een hele dikke knuffel van ons.

  • 04 Februari 2014 - 21:42

    Suze:

    Haha held!
    Ik snap helemaal dat je niet meer kon slapen.
    Volgens mij kan jij ondertussen niet meer verbranden zo bruin als je bent!
    Kan niet wachten tot je weer terug bent!!!
    Dikke kus xx

  • 05 Februari 2014 - 10:23

    Merel:

    Jeetje denies echt wat voor jou dat onweer.. Maar een voordeel kan inderdaad zijn dat je het nu in Nederland niks meer vind voorstellen! ;)
    Geniet van je laatste weekjes!

    Als je thuis bent kom je maar snel gezellig mijn huisje kijken!
    En neem dan al je foto's en verhalen mee!!

    Liefs x

  • 05 Februari 2014 - 19:16

    Mamma 2:

    Ja hoor je begint al een echte held te worden zo. Straks zit de hele familie Verduin onder jouw bed. Meissie geniet nog maar even want over ruim 2 weken ga ik je knuffelen hoor, heb je echt wel gemist.
    Wordt tijd dat de Didiers weer eens samen wat kunnen ondernemen.
    Tot gauw moppie en geniet er nog even van.

  • 07 Februari 2014 - 17:20

    Monique Snijder:

    Lieve Denise je maakt ook heel wat mee in de 14 weken dat je weg bent. Maar ook een mooie en fijne tijd waar je straks op terug kan kijken!! Wil je verhalen horen van je als je thuis bent en dat begint lekker op te schieten.
    Net lekker thee gedronken bij je moedertje lekker bijgekletst. Denise ga zeker de laatste twee weken er van genieten je hebt nog een mooie stad in het vooruitzicht!! En voor je het weet zit je al weer in Uitgeest.

    Een hele dikke knuffel van ons!!
    Groetjes Monique

  • 09 Februari 2014 - 12:16

    Papa 5:

    super verhaal! Wat een ervaringen doe je op. Genieten maar.
    Groet, ook aan alle mama,s!

  • 09 Februari 2014 - 12:22

    De Mamma's En De Pappa's:

    Allemaal de groeten, van de mamma's en de pappa's,

  • 11 Februari 2014 - 21:01

    Kees En Jose:

    Hoi wijffie,

    Merk aan je dat je met de laatst loodjes bezig bent.
    Zoals je weet,wegen die het zwaarst.
    Maar als je binnenkort weer in je eigen "nessie" ligt,blijken die loodjes ook mooi te zijn.
    Hou nog even vol,als iemand dat nu geleerd heeft,ben jij dat wel.
    Geniet nog even en als je terug bent,laat mij a.u.b de foto's zien.
    Tot gauw......groetjes uit Limmen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, South Africa

Zuid Afrika

Vrijwillgerswerk

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2014

Mijn allerlaatste weblog

04 Februari 2014

De laatste maand

22 Januari 2014

Nog 5 weken te gaan

07 Januari 2014

Kerst en oud en nieuw

21 December 2013

Al vijf weken in Afrika
Denise

Actief sinds 14 Nov. 2013
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 9287

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 21 Februari 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: