Kerst en oud en nieuw - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Denise Verduin - WaarBenJij.nu Kerst en oud en nieuw - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Denise Verduin - WaarBenJij.nu

Kerst en oud en nieuw

Blijf op de hoogte en volg Denise

07 Januari 2014 | Zuid-Afrika, South Africa

Dinsdag kwam Niels dan eindelijk aan. In de ochtend om 5 uur op samen met Marloes. Wij hebben namelijk een soort van probleem met ons paspoort. Lang verhaal. Maar om het in het kort uit te leggen, onze paspoorten staan niet in het systeem dus is er geen bewijs dat wij hier langer dan 90 dagen mogen blijven. Nou Afrika is natuurlijk alleen Afrika als er aan African time wordt gedaan. Van 6 tot 12 in de weer geweest en nog geen stap verder. 6 januari gaan wij weer heen om te kijken of er dan iets gedaan kan worden. Tja, wij hebben best een hoop pech met dat paspoort en visum…..
Maar goed daar kwam Niels dan eindelijk! Ik was zo blij en had echt zin om hem te zien (en het maakte gelijk me dag weer goed). Het was wel heel raar hoor, om hem te zien aankomen en hem een knuffel te kunnen geven, in Afrika! Maar zo fijn om hem hier te hebben en te kunnen laten zien waar ik leef en wat ik doe. Deze avond op het project gegeten en toen naar het Bed en Breakfast gegaan waar wij de eerste nacht sliepen en waar wij in de weekenden zullen slapen. Echt een toffe plek!
De volgende ochtend om 8 uur op het project voor het kerstontbijt, heel gezellig met zijn allen! Daarna naar de kerk geweest, de kinderen zouden optreden. Nou dat was dus niet het enige, wij hebben ook naar een enorme lange mis gekeken, wel 1,5 uur, en dat in die hitte! Daarna hadden wij een lunch bij de oprichters van Mother of Peace, ontzettend veel gegeten en een klein cadeautje gekregen. En daarna nog even naar het strand geweest. Best gek om kerst in de zon en op het strand te vieren! In de avond nog gezellig een borreltje gedronken.
De volgende dag zijn wij lekker naar het strand en uit eten geweest met zijn allen. Daarna nog even naar de Game Hall geweest. Een bijzondere kerst gehad maar mis iedereen thuis wel. Toch wel vreemd om dan na te denken hoe gezellig het daar ook altijd is, maar daar ben ik volgend jaar gelukkig weer bij!
Zaterdag werd het redelijk mooi weer dus wilde ik Ushaka laten zien aan Niels. Ik vind het echt een heerlijke plek en denk dat ik daar nog wel een keer heen zal gaan. Op zondag zijn Niels en ik naar St. Lucia geweest. Daar zijn wij met een boottocht mee geweest om naar hippo’s en krokodillen te kijken. Het regende nogal dus echt lekker zaten wij niet in de boot, maar het was wel heel fijn om er samen even tussenuit te zijn!
En maandag was het super heet dus zijn wij met een grote groep kinderen naar het strand geweest. Het was echt super leuk maar af en toe wel lastig, omdat het moeilijk te zien is welke kinderen nou bij ons hoorden. De kinderen lijken allemaal zo op elkaar hier! Dinsdag, de laatste dag van 2013, weer heerlijk weer! In de avond hadden wij een braai bij de oprichters van Mother of Peace met iedereen van het project. Ook dit was gezellig maar daarna lekker aan de borrel gegaan en naar een feest in Durban geweest. De dresscode was white dus daar hadden wij ons dit keer goed aan gehouden! En het was een geweldig feest! Heb erg genoten met alle vrijwilligers, Marloes en Niels. Wel gek om hier oud en nieuw te vieren, had totaal niet het idee dat het oud en nieuw was. Maar toch miste ik thuis heel erg! Vooral door alle lieve berichtjes en kaarten. En het was ook vreemd dat het hier al een uur eerder 2014 was. Een goede start van het nieuwe jaar! Happy New Year!
Vrijdag middag vierden twee kinderen uit mijn huisje hun verjaardag. Ik moest alle cadeaus inpakken en had beloofd cake mee te nemen. Heel leuk om mee te maken maar het ging heel anders. Eerst wordt alles opgegeten en gedronken (5 zakken chips, twee mega taarten en de cake). Daarna worden de cadeautjes uitgepakt. Dit doen niet alleen de personen die jarig zijn maar ook alle andere aanwezigen, heel vreemd. En daarna is het feestje alweer klaar.
Vrijdag avond zijn Niels en ik richting Hluweluwe gegaan om daar te slapen en de volgende dag naar het park te gaan. Niels is echt een held dat hij gewoon durft te rijden hier, ik vind het maar eng allemaal. We waren nog geen tien minuten in het park toen een enorme neushoorn op ons af kwam. Ik vond het beest echt ontzettend eng maar Niels vond het maar al te gaaf. Hij wilde eigenlijk de auto uit maar dat mocht echt niet van mij! Deze dag giraffen, olifant, neushoorn, zebra’s en herten gezien. Het was een geslaagde dag. Zondag zijn wij naar de Victoria street market, Umhlanga en Gateway (winkelcentrum) geweest. In de avond ook nog samen met Marloes en Doris naar de Mandela film geweest. Wat een indrukwekkende film!
Maandag was het de laatste dag samen met Niels. In de ochtend nog naar het zwembad geweest met een groep en in de middag was het dan echt tijd om afscheid te nemen. Ik heb hier echt een onvergetelijke en fantastische tijd samen met Niels gehad en vond het dan ook heel moeilijk om afscheid van hem te nemen.
In de avond gingen Marloes, Doris en ik op trip, Durban by night. Ook dit was weer zeer indrukwekkend. Wij zijn door de township gereden, waar de donkere mensen wonen en hebben een hoop huizen gezien waar de armen wonen. Het was echt bizar en ongelofelijk. Veel daklozen zien slapen langs de weg, drugsdealers op de straat, straatkinderen en prostituees. Ook nog naar het stadion geweest en de Harbor van Durban bekeken.
En dinsdag weer voor onze paspoorten geweest. Het lijkt er op dat alles goed komt. De man heeft een mail gestuurd en ik moet hem bellen voor de reactie op deze mail om te bespreken hoe verder. Mocht dit een gedoe zijn dan moet ik maandag naar het vliegveld om een nieuwe stempel te halen want dat schijnt zo te gebeuren. Dus ik denk dat het allemaal wel goed zit maar baal wel ontzettend.
En ohja, ik ga ook nog naar Kaapstad! En wel 24 januari. Heb er ontzettend veel zin in!

  • 07 Januari 2014 - 11:03

    Elaine:

    Lieve vriendin, wat leuk weer om allemaal te lezen. En wat fijn dat Niels er was!
    Hahaha en in die auto met die neushoorn. Hahah zie het helemaal voor me.
    Je bent op de helft meid. Tot snel xxx

  • 07 Januari 2014 - 11:10

    Michelle:

    Hoi zus! Wat heb je al een lekker kleurtje!
    Iedere keer weer een leuk verhaal om te lezen.
    Fijn dat je het zo leuk hebt gehad met Niels. Hij zit ons nu te whatsappen terwijl hij ergens hoog in de lucht zit. Gek idee. Maar over een uurtje landt hij alweer bijna in het regen-overspoelde Nederland.
    Hele dikke knuffel en kus van mij!

  • 07 Januari 2014 - 11:57

    Niels:

    Hooi lieverd,

    Wat een herkenbare verhalen!

    Ik heb echt zo ontzettend genoten van de afgelopen 2 weken!
    Ik vind het vreselijk om nu in het vliegtuig naar huis te zitten..

    Ik hoop echt zo dat de komende 46 dagen snel gaan, tot die tijd moet je er lekker van genieten!

    Dikke kus & knuffel

  • 07 Januari 2014 - 12:44

    Esther:

    Hey meid.

    Te gek verhaal! Hah wat een beleving weer in het park met de neushoorn!
    Wel erg leuk dat jullie die dingen lekker samen hebben gedaan.
    Mooi om te laten zien in wat voor omgeving je leef nu ;)
    Mis jou ook!!

    Geniet ervan nog! Liefs xxx

  • 07 Januari 2014 - 12:54

    Didi:

    Hii lovee.

    Wat een heerlijk verhaal. Zo fijn dat jullie het samen zo leuk hebben gehad.
    We kunnen eindelijk gaan aftellen

    Loveyouu!

  • 07 Januari 2014 - 15:32

    Stefanie:

    Wat een leuk verhaal weer!
    Ik ben blij dat we alweer over de helft zijn!
    Helaas dat niels weer naar huis moet...
    Gelukkig heb je genoten van de tijd samen met hem!
    Lieverd; ik ben nog steeds onwijs trots op je!
    Ik mis je elke dag weer een beetje meer...
    Nog 46 nachtjes te gaan!!

    Ik hou van je! Dikke knuffel xxx

  • 07 Januari 2014 - 16:39

    Jacqueline:

    Topper! Zo leuk om dit alles te lezen! Heerlijk! Blijf lekker genieten meid want de tijd is zo om! Ben trots op je! Dikke zoen Jacq xx

  • 07 Januari 2014 - 17:12

    Kees En Jose De Ruijte:

    Heyyyy wijffie,

    Fijn om te merken dat je buiten werk en leed,ook nog volop kan genieten.
    Je hebt hierdoor een rugzak om,waarvan ik hoop dat ie gevuld wordt met nog heel veel mooie momenten.
    Koester dat,als je weer terug bent in dit kikkerland.
    Hou vol,en ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal.
    Gelukkig Nieuwjaar...........

    Kees en Jose.

  • 07 Januari 2014 - 19:15

    Mary:

    Lieve Denise,
    Wat een geweldig verhaal weer. Lekker dat je zo genoten hebt met Niels. Wij misten jou ook met kerst- en oud en nieuw hoor. Wel heel leuk dat je belde en dat ik je stem kon horen. Ik hoop dat met je visum alles goed komt. Echt wat voor Verduinen! Veel plezier en nog ..... 46 nachtjes! Kan me niet snel genoeg gaan. Dikke hug van mama

  • 07 Januari 2014 - 22:13

    José Donatz:

    Hoi Denise,

    Leuk verslag heb je geschreven! Wat fijn dat je het zo leuk hebt gehad met je vriend daar! Echt geweldig, want nu kun je dingen met hem delen als je thuis komt. Dan weet hij waar je over praat. Nog een hele fijne tijd daar. Doe Marloes en alle kids de groetjes!!

    Groetjes José

  • 08 Januari 2014 - 09:52

    Mamma 2:

    wat een heerlijk verhaal weer, fijn dat jullie samen ook zo genoten hebben. Heb je inderdaad gemist hoor met de Kerst, maar volgend jaar gaan we weer lachen.
    Lieve schat een heel gelukkig nieuwjaar en ik ga nu aftellen. Tot gauw en geniet er nog lekker van.

  • 10 Januari 2014 - 16:43

    Papa 5:

    Gelukkig nieuwjaar!!,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, South Africa

Zuid Afrika

Vrijwillgerswerk

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2014

Mijn allerlaatste weblog

04 Februari 2014

De laatste maand

22 Januari 2014

Nog 5 weken te gaan

07 Januari 2014

Kerst en oud en nieuw

21 December 2013

Al vijf weken in Afrika
Denise

Actief sinds 14 Nov. 2013
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 9297

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 21 Februari 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: