Het begin van het avontuur - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Denise Verduin - WaarBenJij.nu Het begin van het avontuur - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Denise Verduin - WaarBenJij.nu

Het begin van het avontuur

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

20 November 2013 | Zuid-Afrika, South Africa

Het avontuur is dan eindelijk begonnen!
Zaterdag begon het afscheid nemen, wat ik lastiger vond dan verwacht. Ik vond het ontzettend lief hoeveel mensen langs kwamen om mij veel plezier te wensen, ik vond dit ontzettend fijn. ’s Avonds ook nog alle vrienden en vriendinnen langs, wat veel voor mij betekent en nogmaals een ontzettend goed gevoel gaf. En toen was het zondag. Het afscheid nemen van de allerbelangrijkste mensen; papa, mama, Steef, Mies, Niels, Elaine en Suze. Ik had het echt even zwaar en dacht letterlijk: wat ben ik in godsnaam aan het doen? Waar is dit goed voor? Gelukkig was ik samen met Marloes en konden we ons verhaal bij elkaar kwijt. De vliegreis ging redelijk snel en goed. Een aantal rondjes boven Dubai gevlogen omdat het druk was en daarna 10 uur wachten op Dubai. En ja, 10 uur is toch wel heel erg lang! Lang leve de ligbanken op Dubai!!!! Op maandag kwamen we aan in Durban en kregen we gelijk te maken met African Time, de taxi bus was te laat maar dat is heel normaal! De taxi bracht ons naar Blue Sky Mining, een hostel in Durban. Een heel mooi hostel en wat de volgende dag bleek, in een geweldige omgeving. In de middag was het dan echt tijd om naar het project te gaan. We kregen even de tijd om de koffers uit te pakken en gingen daarna gelijk boodschappen doen. De winkel heeft alles wat je maar bedenken kan, dus qua eten zitten we hier prima! Wel even wennen dat het hier normaal is dat de mensen je boodschappen inpakken. En omdat Kerst in Afrika iets groots is, is alles in kerststijl!
Op woensdag kregen wij te horen in welk huisje wij werden geplaatst en op welke activiteit wij bezig zouden zijn. Ik werk de komende drie maanden op de woning St. Pio. Hier wonen 4 meisjes en 2 jongens van verschillende leeftijden. Ik zal van 07.00 tot 08.00 helpen in het huisje. Daarna zal ik van 08.00 tot 12.00 werken op de Grade R waar kinderen in de klas zitten van 5, 6 en 7 jaar die veel structuur geboden krijgen. Dan zal ik van 16.00 tot 17.00 huiswerkbegeleiding geven voor een maand. Daarna zal ik nog eens van 17.00 tot 18.00 helpen in het huisje. Zo gaat het er ongeveer uit zien de komende drie maanden. Althans vanaf 4 december hebben zij 6 weken vakantie dus dat wordt aanpoten. Dan moeten wij de activiteiten voor iedere dag organiseren. Waar ze eerst zeiden dat er 2 weken vakantie is, werden het er maandag 3 en werden het er vandaag 6. Dat is best balen.
Vandaag was het 33 graden en heerlijk weer, maar het is gebleken dat het ook in 1 keer kan omslaan. Waar we nog ons in zaten te smeren en in het zonnetje zaten was het geen minuut later onwijs aan het waaien en regenen. En nog geen half uur later begon het onwijs te onweren. Tot nu toe vind ik drie maanden echt heeeeeeeel erg lang maar morgen begint het echte leven hier pas. Ik mis iedereen ontzettend, dus alle lieve kaartjes en fotoboekjes die ik heb gehad helpen mij goed! Maar omdat iedereen thuis aan het aftellen is, doen wij dat hier ook!

  • 20 November 2013 - 19:22

    Marina:

    Wat leuk zo'n verslag. Ik ga je volgen! Veel succes en vergeet niet ook nog te genieten :-) liefs Marina

  • 20 November 2013 - 19:24

    Carina:

    Hoi Denise, fijn om te lezen dat je reis goed verlopen is. Ik hoop dat je daar een geweldige tijd hebt. Leuk omzo te lezen, hoe het er aan toe gaat bij je. Veel plezier, we spreken elkaar snel. Groetjes van ons allemaal Xxx

  • 20 November 2013 - 19:28

    Niels:

    Super leuk om je eerste verhaal te lezen topper!!!
    Jullie gaan daar een toptijd hebben!

    Nog 93 dagen, 17 uur en 13 minuten..

    Dikke kus!

  • 20 November 2013 - 19:40

    Claudia:

    Heej Denise, leuk om te lezen. Volle dagen voor je, maar het klinkt harstikke leuk allemaal.
    Maak er een hele mooie tijd van daar en ga er volop van genieten.
    Ik blijf je volgen :-)

    Groetjes, Claudia

  • 20 November 2013 - 19:45

    Liset:

    Fijn dat je veilig bent aangekomen! En dat wordt wel hard werken zeg.. Heb je in ieder geval geen tijd voor heimwee! Een knuffel vanuit het koude Nederland!

  • 20 November 2013 - 19:46

    Melanie:

    Super leuk denies om te lezen en wat een gaaf project! Ik ga jullie volgen!

  • 20 November 2013 - 19:50

    Stefanie:

    Liefjes!
    Wat een avontuur nu al! Ben vreselijk jaloers!
    Leuk verhaal en hoop dat er nog veel volgen zodat het lijkt alsof we gewoon samen zijn!
    Ga er lekker van genieten samen met Marloes!
    I love you!

  • 20 November 2013 - 19:51

    Michelle:

    Hoi lieve zus! Wat prettig om dit te lezen, en die foto's erbij vind ik helemaal geweldig!
    Ziet er allemaal super en heerlijk uit.
    Hoop dat je een top tijd tegemoet gaat en niet je kleine zusje zal vergeten!
    Wel gek hoor, want denk nog elke keer dat je ieder moment thuis komt van je werk...
    Geniet maar lekker en veel foto's droppen iedere keer he!!!
    Dikke knuffel

  • 20 November 2013 - 19:52

    Mary Verduin:

    Hee lieverd, wat leuk om je verslag te lezen. Nog leuker vind ik het om de foto's te zien. Zo lijk je toch dichtbij. Ziet er allemaal leuk en best wel (lux) uit. Geniet samen met Marloes van deze bijzondere tijd. Dikke hug mama.

  • 20 November 2013 - 20:57

    Merel:

    He meis, wat een avontuur alweer. Leuk om te lezen, ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal! En wat een werkdagen zeg!! Ben trots hoor en de tijd gaat vliegen moppie :) geniet, pas goed op elkaar en zet m op!

    Liefs Merel

  • 20 November 2013 - 21:10

    Esther:

    Hey meiden!
    Wat fijn dat jullie daar heel huids zijn aangekomen!
    Leuk verhaal heb je! Spannend allemaal zo maar klinkt super!
    Drukke planning heb je elke dag, maar een onwijs toffe ervaring.
    Succes en geniet er van allebei!
    Liefs x Esther

  • 20 November 2013 - 21:21

    Elaine :

    Lieve Denise,
    Wat fijn om je verhaal te lezen! Gelukkig is je reis goed gegaan en ben je niet ziek geworden!! En ook geen pech!? Wat een heerlijk weer, (die zon dan!). Die zes weken vakantie valt nu miscchien tegen, maar.. Als jullie je draai hebben komt dat zeker goed! Fijn dat onze fotoboeken helpen! Ik hoop dat je het zo leuk gaat hebben dat de tijd voorbij vliegt! Wij blijven aftellen. Zet hem op meid! Dikke kus

  • 20 November 2013 - 22:06

    Marianne:

    Hoi Denise, leuk om je verhaal te lezen en de foto's te zien! Zet 'm op en maak er iets moois van!
    Veel plezier, groetjes, Marianne

  • 20 November 2013 - 22:14

    Jacqueline :

    Hee meis! Leuk om je eerste verslag te lezen, goed om te weten dat alles goed is gegaan en dat je nu lekker kan beginnen.. je zal zien, die drie maanden vliegen om met al die drukte, voor je het weet ben je hier aan het genieten van het voorjaar haha.. lieve denies , heel veel plezier en succes en wacht alweer op je volgende verslag! Dikke kus jacqueline

  • 20 November 2013 - 22:37

    Didi :

    hoii liefje,
    fijn dat je goed aangekomen bent. Succes kanjer.

    xx loveyou

  • 20 November 2013 - 22:47

    Suze:

    Wauw Denies, super fijn om te horen dat alles goed is gegaan!!
    Zo te horen gaan jullie samen een hele bijzondere tijd tegemoet. Hopelijk mogen we snel weer een verhaal lezen en mooie foto's bekijken. Super leuk die foto's want zoals je moeder al zei: Zo lijk je toch dichtbij.

    Zet hem op en geniet. You can do it!!

    Dikke kus xxx

  • 20 November 2013 - 23:19

    Sandra Kok:

    Hoi Denise, wat leuk om te lezen. Probeer ook lekker te genieten. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Grtz. Sandra

  • 21 November 2013 - 09:26

    Dieuwke Tesselaar (Kindergarden):

    jeeetje spannend zeg! en hard werken dus, zet hem op!!

  • 21 November 2013 - 23:21

    Glen:

    Hee Denise, super dat je reis goed verlopen is.
    Erg leuk verslag! Ik wil je nog heel veel plezier wensen.
    En geniet er lekker van!

    Groetjes van mij


  • 22 November 2013 - 22:22

    Judith:

    Hoi Denise.
    Wat leuk om je zo te kunnen volgen en de foto's te zien.
    We kijken al uit naar de volgende.
    En 33 gr. Ik ben jaloers.
    Lig ik hier met 2 vesten aan op de bank en nog heb ik het koud!
    Nou geniet ervan he!
    Xx peter judith shireen en aimee

  • 23 November 2013 - 20:43

    Sarah :

    Hoi Denise,
    Wat stoer dat je voor een paar maanden naar Afrika gaat!
    Veel plezier en succes daar! Leuk je zo te kunnen volgen.
    Xx Sarah

  • 24 November 2013 - 22:36

    Petra En Dirk Beemsterboer:

    Hoi Denise,
    Vandaag hoorden wij van je vader, moeder en Michelle over het avontuur waar jij vorige week aan begonnen bent. We zijn bij thuiskomst meteen jouw eerste ervaringen gaan lezen, leuk om te zien! Wij hebben veel bewondering en respect voor je wat jij de komende maanden in Zuid-Afrika gaat betekenen voor de kinderen die het zo hard nodig hebben. Het gaat ook je eigen leven verrijken. Wij wensen jou een hele mooie tijd toe, geniet ervan!
    Groetjes,
    Petra en Dirk

  • 26 November 2013 - 15:44

    Tineke:

    Zo ook toevallig dat ik dit zie op de iPad van patrick. Wat leuk om te lezen allemaal.
    Je krijgt het wel druk zeg, geen tijd zelfs om heimwee te krijgen.
    Wij denken wel aan je hoor, hopelijk blijft het plezier er zo in, zul je zien dat je weer thuis bent voor je het weet.
    Wij gaan hier ondertussen door met klussen aan het paleize voor patje.
    Heel veel plezier daar, marloes ook natuurlijk.
    Dikke kus van jan en Tineke en van je grote vriend patrick.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, South Africa

Zuid Afrika

Vrijwillgerswerk

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2014

Mijn allerlaatste weblog

04 Februari 2014

De laatste maand

22 Januari 2014

Nog 5 weken te gaan

07 Januari 2014

Kerst en oud en nieuw

21 December 2013

Al vijf weken in Afrika
Denise

Actief sinds 14 Nov. 2013
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 9292

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 21 Februari 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: