Hluweluwe (Safari) - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Denise Verduin - WaarBenJij.nu Hluweluwe (Safari) - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Denise Verduin - WaarBenJij.nu

Hluweluwe (Safari)

Blijf op de hoogte en volg Denise

10 December 2013 | Zuid-Afrika, South Africa

De derde week
Een nieuwe week ging van start, de week van de afsluitingen van school met concerten. Maandag zijn we met alle vrijwilligers naar een ander project geweest om babykleding te brengen. Het was een huis waar vrouwen en meisjes terecht kunnen als zij zwanger zijn en niet de mogelijkheden hebben om dit alleen te doen. De jongste was 12 en de meeste meisjes die daar komen zijn 14 of 15, dat was dus even schrikken. Maar dat is hier heel normaal! Dinsdag ochtend was de graduation van grade 2 en 3 en special needs. Super leuk om te zien en af en toe wel even kippenvel! Woensdag was de graduation van day care en grade R, onze klas. En ook dat ging allemaal goed en was heel leuk! Vooral omdat wij er zelf aan mee hebben geholpen. We werden dan ook ontzettend bedankt! Daarna vonden wij dat wij wel even vrij hadden verdiend dus zijn wij met vier vrijwilligers naar het strand geweest. Echt heerlijk, even van de zon genieten en tot rust komen. Ach ja wel heel erg verbrand maar dat nemen we dan maar voor lief! In de avond hebben wij in ons eigen huisje een soort van sinterklaasavond gehouden. Met zijn 3en aten wij pepernoten en dronken we thee, erg gezellig! De volgende dag hadden wij ook nog iets in ons schoen, dat was even leuk! En was mama jarig dus ook daar aan gedacht met een wijntje! In de avond met alle vrijwilligers pizza besteld om sinterklaas te vieren. Vrijdag vroeg in de ochtend kregen we te horen dat Mandela was overleden. Alles op de radio en de televisie stond in het teken van Mandela. Deze dag zou iedereen van het project ook gaan bidden voor hem maar hier konden wij niet bij zijn, omdat wij op Safari gingen.
Hluweluwe

Vrijdag gingen we dan eindelijk op safari! Ik keek er echt zo naar uit! Het was wel een eindje rijden, wel 5 uur, dus lastig om wakker te blijven. Eenmaal aangekomen bij het hostel gingen wij een rondje wandelen door de jungle zoals wij het noemden. Als je snel loopt duurt het iets minder dan een uur zei de vrouw. Na een kwartier waren wij er al helemaal klaar mee, wat mestkevers en aapjes gezien. Daarna met zijn allen om een kampvuur gegeten en op tijd naar bed want de volgende dag moesten wij om 03.45 op om dieren te gaan spotten! Deze dag hebben wij een hoop dieren gezien: zebra’s, giraffen, buffalo’s, gnoe’s, krokodil, neushoorn, olifanten op afstand, nyala’s, zwijnen, wilde honden (wat bijzonder is) en heel wat vogels. Natuurlijk kan niets helemaal goed gaan zoals vele weten. En ja hoor, een lekke band, midden in de jungle tussen alle deuren. Echt super dus! Wij de auto uit maar van onze gids mochten we niet gaan lopen en moesten wij dicht bij elkaar gaan staan, uh oke! Nou gelukkig was de band na een kwartier gemaakt en konden wij weer verder. Een stukje verder reden wij rustig en keken wij om ons heen. Onze gids was een verhaal aan het vertellen en keek dus achterom. Plots kwam er een giraffe de weg op lopen dus wij gillen AAAAAH EEN ANIMAL STOP! Nou op het nippertje stopte wij voor de giraffe, als wij niet goed hadden opgelet hadden wij zo tegen hem aangereden. Deze avond sliepen wij in tenten in het park (tussen de dieren dus). Eerst een heerlijke bbq gehad (braaien) en gegeten tussen de hyena’s. Eigenlijk dacht ik dat dit hele lelijke beesten waren, maar dat valt nog best mee! Ik vond ze zelfs best mooi om te zien. Om 22.00 ging het stroom uit dus hup naar bed. En om 03.45 weer op en dat zonder stroom in het donker! Best leuk voor een keer maar soms wel lastig! Deze dag weer nieuwe dieren gezien. Rustig reden wij over het pad en keken overal, wij wilden graag de leeuwen zien. In eens gaf onze gids ontzettend veel gas dus dachten wij; wat is er aan de hand? Nou hij had een leeuw gezien hoor! Heel rustig liepen zij over de weg en, ja echt iets voor ons, begonnen zij om hun gemakkie te seksen! Maar we hadden de leeuwen gezien en dat maakte onze dag gelijk helemaal goed! Daarna ook nog een olifant van dicht bij gezien, wat zijn die beesten toch groot! Plots stond er een enorme neushoorn op de weg en die vond ons niet zo leuk! De gids vertelde ons dat het eens voorkwam dat er een auto om werd geduwd door een neushoorn. Jullie kunnen je dus wel voorstellen hoe ik me op dit moment voelde! Maar gelukkig deed hij niets. En alsof wij nog niet genoeg pech hadden gehad stopte de auto er ook nog eens mee. En toen de auto opnieuw werd gestart was er een enorme knal, dat was schrikken! Rook was er ook dus ik gelijk met mijn vingers in mijn oren! Gelukkig was er een auto die ons kwam helpen. Nou echt gerust was ik niet hoor met hun, er stapte een man uit met een dik geweer in zijn handen. Ik dacht, wij zijn er geweest! Hij deed ook gewoon een kogel in zijn geweer, ja fijn hoor! De andere groep was al voorbij gereden en omdat die man ons wel kon helpen wilde wij hem bellen. Nergens bereik natuurlijk! Is altijd zo op zulke momenten. Maar na een kwartier deed de auto het weer, en jawel voor wel 200 meter! Begonnen alles weer van voren maar dan zonder die mannen met geweer. Uiteindelijk kwam alles goed hoor, maar ik dacht echt; dat wordt een lange dag in de jungle! We hebben dus 4 van de big 5 gezien (Buffalo, olifant, leeuw, neushoorn en luipaard). Wij waren zeer tevreden (de luipaard was al 6 maanden niet gespot door de gids). Op de terug weg was iedereen zo moe dat iedereen de hele weg heeft geslapen.

• 10 December 2013 - 14:23

Niels :

Ha! :)

Nu ben ik eens de eerste!

Leuk om het verhaal nu te kunnen lezen!
    Handig die seksende leeuwen, wat van opgestoken? Haha!

Over 14 nachtjes, 2 uur, 10 minuten en 50 seconden zie ik je eindelijk weer! (IK KAN NIET WACHTEN!!)

Dikke knuffel en kus!

• 10 December 2013 - 14:37

Stefanie En Alice:

Wat een leuk verhaal zet je toch weer neer!
    We hebben genoten van je ervaring!

Dikke Knuffel! en groetjes!

• 10 December 2013 - 14:59

Sabjine:

Wat een belevenis Denies! Maar wel super gaaf. Heel veel plezier nog xxx

• 10 December 2013 - 15:28

Elaine:

Wauw, wauw, wauw.

Super gave ervaring denise! GE-WEL-DIG! Hoe vet.
    Haha en die pech, je snapt dat ik vooral aan het lachen ben. Gewoon omdat we samen ook altijd pech hebben! Gelukkig is alles goed gekomen!
    xxxxxxxxxxxxx

• 10 December 2013 - 16:44

Mary:

Hee lieve Denise,
    Wat een belevenissen weer allemaal, en wat een prachtige foto's. Je ziet al behoorlijk bruin (jaloers!) en van wie heb je dat, je vingers in je oren steken? Geniet er vooral van. Nog 73 nachtjes! Dikke kus van mama

• 10 December 2013 - 17:06

Talisa:

Wat heerlijk om te lezen af je het zo naar je zin hebt.
    Wat maak je veel mooie dingen mee.
    Geniet er van meis. Dikke kus

• 10 December 2013 - 21:06

Esther:

Hee lieve denies.

Wat super super gaaf die safari!!
    Hoe stoer dat je al die wilde dieren al heb gezien.
    Haha oh lekker pech met de auto, houd heteen beetje spannend zo;)
    Veel plezieren geniet ervan! Liefs

• 10 December 2013 - 22:53

Judith:

Jee wat een belevenissen weer allemaal, geweldig.
    En ik kan me niet voorstellen hoe jij daar lekker ligt te zonnen.
    Ik moest vanavond naar castricum en kwam al 3 strooiwagens tegen!
    Dus geniet er maar lekker van.
    Groetjes van peter, judith, shireen en aimee.

• 11 December 2013 - 00:24

Glen:

Fijn om te horen dat het nog goed steeds goed gaat! Als ik zo lees over de safari word ik toch wel een tikkeltje jarloers. Maar zal gerust de enigste niet zijn. Leuk verhaal weer! Genietse maar dat zal wel goedkomen denk ik! Glen

• 11 December 2013 - 18:15

Jacqueline:

Ik lees dit vanochtend vroeg en kijk even daarna naar buiten en zie daar de strooiwagen gaan! Wat een verschil en wat heerlijk dat je dat niet meemaakt! Erg leuk weer de verhalen Denies en lach me kapot bij het lezen van jullie ervaringen. Echt weer iets voor jou haha. Geniet maar lekker van al die mooie ervaringen, fijn dat het zo goed gaat en geniet ook lekker van de rust en de zon want dat verdien je zeker! Heel veel plezier nog en kijk al weer uit naar je volgende verhaal! Liefs Jacq Xx

• 11 December 2013 - 18:15

Jacqueline:

• 11 December 2013 - 20:44

Ijsbeer:

Wat een verhaal! 4 van de big 5 al gezien. Kan niet begrijpen dat je vroeger bang was van een egeltje.
    Heel veel plezier.
    Kus van iedereen op nr 5