Oribi Gorge - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Denise Verduin - WaarBenJij.nu Oribi Gorge - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Denise Verduin - WaarBenJij.nu

Oribi Gorge

Blijf op de hoogte en volg Denise

01 December 2013 | Zuid-Afrika, South Africa

De tweede week, de hele week werken!
Zondag avond natuurlijk best laat in bed vanwege die afschuwelijke kakkerlak en ik dacht, oh nee he, 5 dagen vroeg uit bed, dat wil ik niet! Maar goed het is nog steeds heel vroeg licht dus geen besef van tijd! Deze week ging echt super snel en heb me plekje gevonden! Omdat het bijna het einde van school is werd alles schoongemaakt en klaargemaakt voor de Music concert en graduation. Zo begonnen Marloes en ik met het schminken van de kinderen, heel leuk om te doen maar het zijn er best veel en dit was nog maar om te oefenen! Een hele klus dus. Maar wij waren best trots op ons zelf want het was goed gelukt! Na afloop wilde de kinderen ons ook graag schminken, nou oke, vooruit dan maar. Wat zagen we er uit zeg, en wat ze hebben gemaakt? Ik heb werkelijk geen idee! Maar goed ze vonden het erg leuk om te doen! Deze week ook een meeting gehad over HIV en TBC. Poeh wat een informatie, wij gelijk in paniek natuurlijk want sommige dingen kwamen ons bekend voor. Maar we werden gerust gesteld hoor, het kwam allemaal wel goed! Toch houd je dit allemaal in je achterhoofd en ben je er continu mee bezig, zal nog wel vervagen denk ik (hoop ik). Ook nog een andere meeting gehad en een aantal tripjes gepland, super leuk! Heb daar echt zin in. Daarnaast ook te horen gekregen dat Niels langs komt van 24 december tot 6 januari, helemaal happy!
Voor het opruimen van het klaslokaal gingen Marloes en ik alle potloden even slijpen en alles netjes ordenen en opruimen. Nou van die potloden heb ik dus zes blaren op mijn vingers, fijn! Doe ik dus nooit meer! En in een van de speelbakken vonden we een of ander bot, fijn dus als je pas net begonnen bent met die bak. Geen skelet of ander bot gevonden godzijdank!
En Marloes en ik mogen nog een keer trots zijn op onszelf! Op de een of andere manier was onze kast stuk, heel vreemd! Wij hebben toen de deuren van de kast gehaald (schuifdeuren) en deze er weer op gezet. En na een tijdje bleek gewoon dat wij die vervelende kast hadden gemaakt! Heel trots waren wij.
Op vrijdag kwam er een bedrijf of iets langs om de kinderen te vermaken en te verwennen. Dat wisten wij niet dus hadden geluncht en al en toen we daar kwamen werden we helemaal volgepropt. Afwijzen is hier niet echt netjes dus alles aangenomen (weggegeven en in ons huisje neergelegd). Daar was ook een jongen die wel met Marloes en mij wilde praten, mocht wel vonden wij. Hij vertelde over zijn geloof en dat het normaal is dat je wordt gepierced met bloemen en limoenen en dat er geen max. is. Wij helemaal onder de indruk natuurlijk want dat was wel heel bizar. Hij vertelde dat je dan van een plein naar een tempel loopt en dat overal mensen zijn die worden gepierced. Hij nodigde ons uit om ook te komen en hij beloofde ons dat wij niet gepierced zouden worden. Hij zou dan zijn nummer geven en dan konden wij hem bellen als we mee wilde. Hij gaf dus zijn telefoonnummer aan Marloes en toen zei hij dat Marloes hem moest bellen. Shit, hoe kwamen we hier onderuit. Nou gewoon zo: nee ik bel jou wel als wij mee willen (oke dit werkte niet), ik wil niet dat iedereen mijn nummer heeft (yes, die jongen weggewerkt). Nogmaals eind goed al goed!
Oribi Gorge
Zaterdag weer vroeg op staan om, om 7 uur richting Oribi Gorge te gaan. Het was 1,5 uur rijden en super mooi weer dus het beloofde een geweldige dag te worden! Eenmaal aangekomen moesten we eerst allemaal naar de wc en al heel snel rende ik hier weer uit. Er rende een enorme grote en dikke spin over de muur, ik had nog nooit z’n grote spin gezien, gatver!!!! En nee, ik heb niet eens meer de moeite gedaan om mijn broek aan te trekken, gewoon hop die wc uit. De rest van de meiden ging daar dus ook niet meer heen! Daarna was het gelijk tijd voor de swing, toch wel licht zenuwachtig! (Dat moet ik nog even opzoeken) meter vrije val en dan de swing en het was echt geweldig! Toen ik sprong ging ik dwars door de waterval, echt super gaaf (wel nat). En daarna genoten van de geweldige omgeving waarin ik sprong, het was echt super, een aanrader! Daarna naar de rock geweest waar je mooie foto’s kunt maken en kunt genieten van de omgeving. Wat is Zuid Afrika toch mooi, dat merk je hier op het project helemaal niet. Daarna lunchen met ook een heel mooi uitzicht en daar weer naar een rock geweest. Daarna door een park gereden met allerlei dieren. Dit waren er nog al wat dus hadden we een doel gesteld, we wilden de giraffen en de zebra’s zien en dit lukte al heel snel! Super mooi om die beesten te zien. Door naar de touwbrug, heel hoog en super veel wind dus dat was soms wel even goed vasthouden en gillen. Daarna was het alweer tijd om richting het project te gaan, het was een geweldige dag waar ik enorm van heb genoten!

  • 01 December 2013 - 20:08

    Merel:

    Wat fijn dat je je plekje gevonden hebt! En hoe leuk dat Niels langskomt! Toch samen kerst :) wat een avonturen weer.. Ben zo jaloers dat je die mooie dieren in het echt hebt gezien, en dan bedoel ik niet de spinnen enzo hihi maar natuurlijk de zebra's en giraffen, heel gaaf!!
    ENJOY!!

    Liefs xx

  • 01 December 2013 - 20:12

    Marjan Helvrich:

    Hoi Denise,

    Ze moeten jullie wel hebben he, dat ongedierte !
    Leuk om je reisverslagen te lezen en foto's te zien.
    Geniet van alles om je heen.

    Groetjes van Marjan

  • 01 December 2013 - 20:13

    Mary:

    Jemig Carry Verduin, wat een geweldig verhaal weer. Ook fijn om te lezen dat je je plekje gevonden hebt. Super hè, dat Niels je op komt zoeken in dat verre Afrika. Als ik zo je verslagen lees en de foto's zie ben ik echt wel jaloers op jou, behalve op het ongedierte natuurlijk. Geniet er van hè meis. Dikke kus van mama.

  • 01 December 2013 - 20:30

    Niels:

    Heee topper!

    Ik baal echt ontzettend dat jij zo'n gave val hebt gemaakt en ik (nog) niet! Ik weet wat ik ga doen in Zuid Afrika!!;)

    Fijn dat je je plekje gevonden hebt en dat de tijd wat sneller gaat! Gelukkig vermaken wij ons hier in Nederland ook opperbest, vraag Steef maar even hoe goed!! Hahaha

    Ik kan niet wachten om je over 3 weken (eindelijkkkkk) weer te zien & wat van je ervaringen mee te kunnen maken! Misschien kun je wel even de kakkerlakken tegen die tijd weggejaagd hebben?

    Dikke knuffel & kus

  • 01 December 2013 - 20:37

    Marijke:

    Hey lieve Denise,

    Wat een mooie verhalen zeg! Zo te lezen genieten jullie echt wel (op de spinnen na dan...). We zijn supertrots op je, dat je dit toch maar even doet. Leuk om zo toch een beetje op de hoogte te blijven van alle avonturen die jullie meemaken.
    Geniet er lekker van, dikke zoen van ons vieren!

  • 01 December 2013 - 21:33

    Marina:

    Hey Denise wat een leuk verhaal. Ik vind je maar stoer! En ik geniet van jouw belevenissen. Groetjes Marina

  • 01 December 2013 - 21:40

    Suze:

    Wauww wat een gave foto's zeg!!!! Ziet er prachtig uit en super fijn dat je het naar je zin hebt! Geniet ervan lieverd.
    Dikke kus xx Suze

  • 01 December 2013 - 22:33

    Stefanie:

    Oke.... in 1 woord mijn reactie:
    JALOERS!!!!

    Wat een geweldige dingen maak je mee! Ben zo trots op je dat je dit allemaal doet en meemaakt en d
    urft! kanjers!!

    Super mooie fotos, zo kunnen we lekker met je mee genieten

    oja, en over het berichtje van niels: geen commentaar...

    Veel plezier lieve zus! Geniet ervan op JOUW plekje!!

    Dikke knuffel, ook aan Marloes!

  • 01 December 2013 - 23:05

    Pelin:

    Hey denise en marloes

    Leuk om jullie verhalen te lezen! Geniet ervan!!!!

    X pel

  • 02 December 2013 - 05:09

    Lisa :

    Hoi Denise,

    Wat leuk om je verhalen te lezen:). En wat een mooie foto's!

    Super dat Niels naar je toe komt in december!!

    Geniet ervan, heel veel plezier nog en geniet!

    XX Lisa

  • 02 December 2013 - 21:02

    Kees En Jose De Ruijte:

    Hallo Denise,je vertelt je verhaal erg leuk.We worden gewoon meegenomen om het uit te lezen.
    We blijven je volgen,hou lekker vol zo en geniet van de mooie dingen.

    dikke kus, Kees en Jose.

  • 02 December 2013 - 22:10

    Marjo:

    Jee Denise wat een prachtige verhalen en zo te horen voel je je al helemaal thuis,de foto's zijn ook heel leuk om te zien,wat is het daar prachtig zeg.

    Geweldig dat Niels zomaar even bij je langs komt ;)
    Heel veel plezier en we blijven je verslagen volgen hoor.

    Groetjes van ome Aad en tante Marjo,xxx

  • 05 December 2013 - 09:57

    Rita Sauler:

    Hoi Denise,

    Wat ziet het er geweldig uit. We hopen dat je een fijne tijd daar hebt blijven je verslagen volgen.

    Gr. Rita, Fer, Sonja en Dino.

  • 05 December 2013 - 14:36

    Oma Dekker:

    Lieve Denise,
    Ik zit nu bij je moeder haar verjaardag te vieren. Ik heb je verslagen gelezen en alle foto's gezien, ik ben nu helemaal lekker bij. Denk erg veel aan je en toch de weken al weer af. Veel liefs oma.

  • 07 December 2013 - 19:03

    Marian:

    Hoi Denise,

    Wat leuk om jullie bijzondere verhalen te lezen!
    Isa wil je graag een brief sturen, heb je ook een postadres?

    Heel veel lieve groetjes van ons allemaal.

  • 08 December 2013 - 20:57

    Patrick:

    Heeeey lieverd ik vind helemaal super wat je mee maak daar en gun het je ook.. Ik denk aan je lieverd xxx hou van je

  • 09 December 2013 - 19:00

    Tineke:

    Zo moppie wat een prachtige foto,'s ben toch wel een beetje jaloers hoor. Hier is het af en toe storm en regen. Maar heb wel alvast knutselspullen voor de kerst gehaald en ga donderdagavond met jouw mams knutselen. Ik mis je wel hoor en wat had je een mooie rijm gemaakt zeg, kreeg het helemaal een beetje te kwaad daarvan. Gelukkig was Sint jullie ook. NIet vergeten zag ik. Je moet wel heel lief zijn geweest want mijn schoen is leeg gebleven dit jaar. Geniet er lekker van en voor je het weet is Niels bij je.
    Heel veel plezier, een dikke knuffel van ons.
    Mama 2.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, South Africa

Zuid Afrika

Vrijwillgerswerk

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2014

Mijn allerlaatste weblog

04 Februari 2014

De laatste maand

22 Januari 2014

Nog 5 weken te gaan

07 Januari 2014

Kerst en oud en nieuw

21 December 2013

Al vijf weken in Afrika
Denise

Actief sinds 14 Nov. 2013
Verslag gelezen: 683
Totaal aantal bezoekers 9302

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 21 Februari 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: